Flashjáték kategóriában szerencsére néhanapján komplexebb remekművek is meg tudnak jelenni, hiába van elárasztva a piac(?) minőségtelenebbnél minőségtelenebb tetris és bubble shooter klónokkal. Néhány ember még ebben a fejlett civilizációban is szeretné megtornáztatni az agysejtjeit, és taktikai képességeit is megcsillogtatná. Ha te is közéjük tartozol, lehet örülni, mert itt a Mission in Space.
Én speciel már az UFO: Enemy unknown óta mániákusan vetem magam bele a hasonló játékokba, ahol a hosszas küldetések közti fejlesztgetés ugyanannyi szerepet kap, mint a harctéren bizonyított talpraesettség. Szerencsére ez a játék is rendelkezik mindennel ami kell, az öt katonából álló csapat minden tagja erősen specializált, fejleszthető, és igazi csapatjátékos. A játék körökre osztott, derék tengerészgyalogosaink után az agyatlan űrlény horda cselekszik, jobb esetben nem tép szét, majd újra mi jövünk. A küldetések céljai egyszerűek, viszont eljutni a célig a legtöbb esetben nem az.
A csapat a következő arcokból áll:
- A felderítő gyors, hatékonyan fogja a nyálát csorgató idegen horda orra előtt becsapni a páncélajtókat (ha odaér. Ha nem, akkor sincs sokáig gond, mivel a következő körben vele már nem kell foglalkozni :) )
- A specialista a "lustaság fél egészség" mottó alapján leül a folyosón és az automata géppuskája lelődözi a rémségeket, mielőtt azok közel érnének a csapatunkhoz. Kivétel ha nincs lőszere, mert akkor úgy jár, mint a vörös ruhás tisztek az Enterprise űrhajón. Szerencsére fejlesztések után javul a fogyasztása.
- A tábornok (igazi jó katonai szellemben) folyamatosan üvöltözik a többiekkel, akik ettől jobban teljesítenek. Valósághűen szimulálja a játék a katonai hierarchiát, mivel ez tényleg működik.
- Az orvos gyógyít, (De persze egyértelműen mindig ő hal meg először) emellett felgyorsíthatja a többieket, illetve rövidtávú páncélzatot is kioszthat nekik.
- A Techie pedig valószínűleg egész fiatalkorában a konyhai bombagyárlexikont bújhatta, mivel minden ruhadarabja tele van robbanószerekkel. Hatékonyan alá tudja aknázni a folyosókat, emellett szinte minden nyomógombot neki kell megszerelnie, emiatt érdemes életben tartani a küldetés végéig.
Minden karakter fejleszthető. Minden küldetésért jár valamilyen színű érem, ha például mindenkinek megmarad az eredeti számú végtagmennyisége, azért már egész jó adag tapasztalattal honorál minket a rendszer. A katonák az ezek után járó pontokból fejleszthetőek. Mivel csak egy adag pont van öt embernek, érdemes hosszan elgondolkodni azon, mire fogjuk kidobálni őket. Mivel minden képesség hatékony, és kisegíthet a szorult helyzetekben, emiatt úgyis 15-20 percekig fogsz azon agyalni, mit vegyél meg (legalábbis nálam ez volt a helyzet), majd megbánod és resetelés után jöhet az újraválasztás. Kár hogy az életben ez nem így működik :P