Anno elég sok időt eltöltöttem a GemCraft nevű szösszenettel. Zseniálisan megoldott játék volt, egy új köntösbe bújtatott tower defense. (Az a stratégiai játéktípus, ahol meg kell védened valamit az ellenségektől, akik nagyon sokan vannak, te pedig egyedül. Ők - ki tudja miért - egy kacskaringós vonalon mennek előre, te pedig csak mellé építhetsz, hiszen a háborúban minden fair play, engedni kell nekik szabad utat. :P)
Nos a GemCraft ezt a stílust követi. A kerettörténete kábé annyi, hogy a szörnyek mérgesek, és le akarják zúzni a tornyodat, te pedig nem szeretnéd hogy ez bekövetkezzen. Emiatt tornyokat építhetsz, azonban ezek a tornyok önmagukban egyetlen szuperképességgel rendelkeznek: állnak bután. A játék extrája a drágakövek menedzselése. Sok féle kő létezik (nem vagyok benne biztos, de azt hiszem 8 volt az elsőben is) más - más effekttel. Van amelyik lelassítja a célpontját, van amelyik nyersanyagot lop, amiből majd építkezhetsz, van amelyik mérgez, etc. Minden kőnek van egy szintje, a nagyon gagyesz értéktelen vacak első szintről indulva (igen, ez az ásványbőrzés zsákbamacskás szint) a tiszta drágakőig, amiért már egy újabb Oscar díjas filmet is forgatnának Sean Conneryvel, mint tolvajjal nyilván.
Ezeket a köveket lehet kombinálni, így 2 azonos szintű színű kőből egy magasabb szintű keletkezik, a kettő színkombinációjában. Igen, lehet melegunikornis színt gyártani, szivárványszerelmeseknek kötelező darab. Ezeket a köveket a tornyokba pakolva azok aktívvá válnak, és elkezdenek darálni. Minden lelőtt ellenfél nyersanyagot ad, ami több torony / kő / etc. megvételére kelleni is fog. A köveket amúgy gránátként hozzá is vághatjuk az ellenfelekhez, mert miért ne...
Nos. Itt az új verzió, lássuk mi változott a régihez képest. Mivel atomsok rész volt, emiatt nem vagyok benne biztos amúgy, hogy az X-1-edik részben nem volt benne az épp tárgyalt extra, szóval kövezzetek meg. A csapdák mellé (amit az út alá helyezhetünk, kővel töltve) megjöttek az erősítők és oltárok. Az előző erősít, az utóbbi oltalmaz ja nem, kisüt egy adott követ igen erős hatásért. Varázslónk a teljesített szintek után fejlődik, pontelosztásos rendszerrel növelhetjük bizonyos képességeit (pl gyorsabb nyersanyagtermelés, stb.). Illetve több Xp-ért kihívásokat is vállalhatunk a szintek elején. Specifikusan ennek a résznek viszont az extrája ez:
Igen, egy labirintust kell benne végigtolni, amelynek a vége random helyen van, és igen sok mezőt fedezhetünk fel benne. Természetesen a cél sohasem arra van amerre mész, úgyhogy lehet hajrázni :P
Link: GemCraft Labyrinth